Rzecznik MŚP interweniuje w sprawie systemu e-TOLL. "Proponuję, aby okres przejściowy został przedłużony lub odstapiono od karania"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
We wtorek list otwarty do premiera ateusza Morawieckiego w sprawie wdrażania nowego systemu poboru opłat wystosowali przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
We wtorek list otwarty do premiera ateusza Morawieckiego w sprawie wdrażania nowego systemu poboru opłat wystosowali przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Waldemar Wylegalski/ Polska Press
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców interweniuje w Krajowej Administracji Skarbowej w sprawie przedłużenia okresu przejściowego w zakresie równoczesnego działania systemu viaTOLL oraz e-TOLL.

1 października przestanie działać dotychczasowy system opłat drogowych via-TOLL. Zastąpi go systemem e-TOLL. Za jego wdrożenie odpowiada Krajowa Administracja Skarbowa. System e-Toll został uruchomiony 24 czerwca bieżącego roku, aby kierowcy mogli płynnie przejść z jednego systemu na drugi. via-TOLL zostanie wyłączony w czwartek 30 września, od 1 października będzie działał tylko e-TOLL.

Rzecznik MŚP Adam Abramowicz w skierowanym do Sekretarza Stanu Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Magdaleny Rzeczkowskiej piśmie zwrócił się z prośbą o przedłużenie okresu przejściowego w zakresie równoczesnego działania systemu viaTOLL oraz e-TOLL.

Zdaniem Rzecznika MŚP przedłużenie terminu rejestracji w systemie e-TOLL pozwoli nie tylko na płynną migrację danych wielu użytkowników z dotychczasowego systemu viaTOLL, ale także zapewni służbom informatycznym Krajowej Administracji Skarbowej więcej czasu na dostosowanie systemu e-TOLL do potrzeb przewoźników.

- Proponuję, aby dotychczasowy okres przejściowy został przedłużony lub apeluję o odstąpienie od karania, w początkowym okresie docelowego działania systemu e-TOLL, tj. od 1 października br., przewoźników, którzy nie zdążyli zarejestrować się w nowym systemie płatności opłat drogowych lub z powodów technicznych nie mogli z niego skorzystać – pisze Abramowicz.

Od 1 października, jeżeli w danym pojeździe nie będzie zainstalowanego certyfikowanego urządzenia ZSL lub OBU, to przewoźnik będzie musiał korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub będzie płacić kary. Przy czym instalacja i konfiguracja aplikacji nie jest łatwa i mniej zaawansowany użytkownik sobie z tym nie poradzi - tłumaczy nam Paweł Turniak, Dyrektor ds. Systemów GPS, Seris Konsalnet.

- Warto jednak pamiętać, że maszyny nie zastąpią kurierów- mówi nam ekspert.

Dzień Kuriera. Ekspert: W czasie pandemii kurierzy zyskali w...

We wtorek list otwarty do premiera ateusza Morawieckiego w sprawie wdrażania nowego systemu poboru opłat wystosowali przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Ich zdaniem system e-TOLL nie jest jeszcze gotowy, dlatego chcą przesunięcia ostatecznej daty jego wdrożenia.

Co dalej z cenami paliw?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl